Ill Wind ( Weather Warden #1 ) – Rachel Caine

   Ill Wind by Rachel Caine
My rating: 2 of 5 stars

This book was, like the stars are telling, ok. It did take some time to get through the book. It was like a long introduction to what will come in the next books, I think…The story was mostly borring. I did like the Djinn-thing, though.I think I’m going to read the next book as well, just to see if it will be any better, but there are so many good books out there to choose, so I will probably read them first =)

Ill Wind handler om Joanne Baldwin som er en værvokter. Hun kontrollerer elementet vind, mens andre værvoktere kan kontrollere ild, jord og vann. Joanne blir lurt av en av sjefene sine og mottar en ond demon som vil ta over evnene hennes dersom hun ikke får den ut av kroppen sin. Sjefen hennes dør ved et slags uhell og Joanne får skylden for dette. Hun flykter og de andre værvokterne setter alle krefter inn for å finne henne. Det eneste som kan redde Joanne fra den onde demonen som har bosatt seg hos henne er en såkalt Djinn. En Djinn er en slags ånd som bor på ei flaske, og den kan innta en menneskelig form, eller den kan være usynlig. Den er som regel høyst uærlig og liker å kødde rundt med folk. Den er imidlertid tro mot sin eier, men det er nok lurt å behandle den bra 😉

Min mening om boka er at den var til dels spennende på slutten, men jeg syntes innledningen var alt for lang. Dette er en type bok som jeg ikke hadde særlig problem med å legge fra meg for å feks. rydde ut av oppvaskmaskinen. Men når jeg først har begynt å lese en bok så må jeg avslutte den, god eller dårlig. Jeg har imidlertid kjøpt de 5 første bøkene i denne serien, så jeg bør vel mote meg opp til å lese bok nr. 2, i hvertfall… ( Hele opplegget rundt den her Djinnen gjør at det antagelig er verdt å lese neste bok også ).

Andre som har anmeldt denne boken : Nina

Dette innlegget ble publisert i Bøker, Bokomtaler og merket med . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

