Stray ( Herreløs ) – Rachel Vincent

Omtale fra forlaget ( Harlequin ):

Det finnes bare åtte kvinnelige varkatter igjen i verden. Jeg er en av dem.

Jeg ser ut som en hvilken som helst student, men jeg er en varkatt – en shapeshifter – og jeg lever i to verdener. Til tross for mine foreldres protester, har jeg klart å komme unna alle kravene og forventningene til flokken min og skapt meg et normalt liv. Helt til en omstreiferkatt overfaller meg.

Jeg var blitt advart mot omstreiferkatter – varkatter uten flokk, hele tiden på jakt etter noen som jeg: en attraktiv og fertil varkatt. Jeg slapp unna, men fikk vite at to av mine medkatter er forsvunnet. Min nærkontakt med faren var alt flokken trengte for å kalle meg tilbake, for min egen sikkerhets skyld, påsto de. Men jeg er ingen kattunge, og jeg er villig til å utfordre hvem som helst – og hva som helst. Til og med herreløse omstreifere …

Min vurdering:

Denne boken var fullstappet med action allerede fra første side. Sånt liker vi! Jeg leste denne boken på norsk, men tror ikke det har noe å si om man leser den på engelsk heller. Boka er lettlest og så spennende at man knapt kan legge den fra seg. Etter å ha lest mange bøker på rad om vampyrer var det egentlig litt godt å kunne lese om noe annet; som for eksempel varkatter!

Hovedpersonen, Faythe, er ei jente med tæl til tusen og tilbake. Hun har humor, trekker seg ikke unna verken verbale eller fysiske kamper, og hun har en enorm egenrådig vilje. Dessuten finnes hun ikke sutrete i det hele tatt. ( Tror nok at både Elena i Vampire Diaries og Zoey i House of Night ville møtt solid motstand i Faythe ).

Jeg gleder meg til å lese flere bøker om denne livlige jenta! Stray ( Herreløs ) er den første boka i Shifters serien. Min karakter blir en solid 4 av 5.

Har du lest denne boken? Eller flere bøker i denne serien?

Dette innlegget ble publisert i Bøker, Bokomtaler og merket med , . Bokmerk permalenken.

3 svar til Stray ( Herreløs ) – Rachel Vincent

  1. Nina sier:

    Jeg leste Stray, og likte den kjempegodt=) Er herlig med kvinnelige hovedkarakterer som ikke bare sitter rundt og venter på at en kjekk mann skal redde dem hele tida:P

  2. ReNate sier:

    Hei, jeg leter etter denne boken på norsk, men finner den ikke. Vet du hvor jeg kan kjøpe den?

Legg igjen en kommentar