The House of Night – serien av P.C og Kristin Cast

Jeg kjøpte de 4 første bøkene i denne serien via nettbokhandelen Capris.no, og betalte kun kr. 175,- for alle 4 bøkene samlet! Er meget fornøyd med denne nettbokhandelen. Den er BILLIG på engelske pocket, og man betaler ingenting i frakt. Dessuten kommer bøkene i posten innen 3-4 dager. Genialt!

Dette er beskrivelsen fra forlaget om den første boka; Marked.

When sixteen-year-old Zoey Redbird gets Marked as a fledgling vampire she must join the House of Night school where she will train to become an adult vampire. That is, if she makes it through the Change. But Zoe is no ordinary fledgling. She has been chosen as special by the Goddess Nyx and discovers her amazing new power to conjure the elements: earth, air, fire, water and spirit.

When Zoey discovers that the leader of the Dark Daughters, the school’s most elite group, is misusing her Goddess-given gifts, Zoey must look within herself to embrace her destiny – with a little help from her new vampire friends.

A hot new series set in a high school for vampires. Book 1!
Min kommentar om de 4 første bøkene, Marked, Betrayed, Chosen og Untamed:

Dette er en serie som helt klart kan anbefales! Jeg er vilt begeistret, ikke nødvendigvis fordi innholdet i historien er så fantastisk, men forfatterne klarer å skape en spenning som gjør at man blir hekta. Dermed vil man lese neste bok, og neste bok, og neste bok…

Jeg har lest alle bøkene på engelsk, og jeg tror det er lurt å lese bøkene uten oversettelse til norsk. Har sett flere steder ( andre bokanmeldelser på feks. bokelskere.no ) at de som har lest bøkene på norsk virker mer skuffet enn de som har lest dem på engelsk.

Jeg er ikke super-god i engelsk, men hadde allikevel ingen problemer med å lese disse bøkene. Tipper at ungdommer i fra 8.klasse vil mestre disse på originalspråket.

Nå ser jeg bare fram til at jeg skal få de siste 4 bøkene i serien i postkassa =)

Dette innlegget ble publisert i Bokomtaler og merket med , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

