Vampire Diaries – Midnight

Da har jeg omsider lest alle de 7 bøkene i Vampire Diares av L.J. Smith. Jeg har storkost meg med serien, men må ærlig innrømme at den siste boka, Midnight, var relativt skuffende.

Forfatteren har liksom slengt ut løse tråder, og jeg satt da og ventet på svarene, noe som aldri kom. Feks. får vi lese en del om Meredith og om hennes tragiske historie og hemmelighet. Det blir antydet at noe svært spennende vil skje senere i boken, men det kom aldri!

Og Damon.. ah..en figur jeg virkelig satte pris på =) Han er mye mer spennende og interessant enn broren Stefan.

Jeg skal ikke skrive så mye, for jeg vil jo ikke avsløre noe for de som ikke har lest serien, men jeg sitter igjen med et inntrykk av at forfatteren plutselig har fått det travelt med å avslutte serien. Som en norsklærer sa til meg en gang da jeg ikke hadde hatt tid til å skrive en skikkelig avslutning..» og her gikk strømmen..? »

Serie: The vampire diaries. The return

Omtale fra forlaget:

The vampire love triangle that spawned hundreds of thousands of fans-and inspired a major new dramatisation shown on ITV2 concludes in this powerful final volume of The Vampire Diaries. In Midnight, golden girl Elena Gilbert is back from the Dark Dimension, having successfully freed her vampire boyfriend Stefan Salvatore from imprisonment. Saving Stefan had an unlikely consequence: his vampire brother Damon Salvatore has become a mortal. While the trio reels from this latest twist, they must still deal with the demons that have taken over Elena’s hometown, Fell’s Church. MIDNIGHT takes Elena, Stefan, and Damon to their darkest moments yet…Danger, romance, and paranormal mystery will keep readers fascinated with this captivating finale to the New York Times bestselling series.

  • Genre: Spenningslitteratur
  • ISBN-13: 9781444900651
  • EAN: 9781444900651
  • Språk: Engelsk
  • Litteraturtype: Skjønnlitteratur
  • Kategori: Ungdomsbøker
  • Utgave: 1
  • Lesenivå: 13-16

Emneord: Vampyrer

Har du lest serien? Hva synes du eventuelt om den siste boka?

Dette innlegget ble publisert i Bøker og merket med , . Bokmerk permalenken.

2 svar til Vampire Diaries – Midnight

  1. Nina sier:

    Jeg leste de første fire, og ble egentlig aldri noe særlig imponert. Men så er jeg skikkelig kresen på skrivestil og sånt også, og jeg synes bare Vampire Diaries ble litt for «tenåring» 🙂

    Forresten er innstillingene dine sånn at man må være logget inn på wordpress for å kunne kommentere på innleggene dine, så om du vil ha flere kommentarer burde du endre det:)

Legg igjen en kommentar

